År 2025, mandag den 5. maj, kl. 15:00, afholdtes ordinær generalforsamling i Foreningen
Borgerhjemmet i Gentofte Kommune hos SIF, Krøyersvej 5A, 1. sal, 2930 Klampenborg,
med følgende DAGSORDEN:
1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år.
3. Det reviderede regnskab fremlægges til drøftelse og godkendelse.
4. Eventuelt indkomne forslag.
5. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
6. Valg af intern revisor blandt medlemmerne og ekstern revisor, som skal være registreret eller statsaut. revisor.
7. Eventuelt
37 ud af 291 medlemmer var repræsenteret fordelt på 26 boende og 11 ikke-boende. 9 af med-
lemmerne var repræsenteret ved fuldmagt. Tilstede var desuden Michael Tarding og Helle
Jensen fra Sven Westergaards Ejendomsadministration A/S.
Nærværende referat er ikke en ordret gengivelse af det passerede, men alene en ekstrakt, der
gengiver de væsentligste synspunkter og beslutninger.
1 - Valg af dirigent og referent
Formand Flemming Vogdrup bød velkommen til forsamlingen og foreslog Michael Tarding
som dirigent og Helle Jensen som referent, hvilket generalforsamlingen tilsluttede sig.
Dirigenten takkede for valget og med generalforsamlingens samtykke, konstaterede dirigenten
generalforsamlingen lovligt indkaldt og beslutningsdygtig i forhold til samtlige punkter på
dagsorden.
2 – Bestyrelsens beretning om det forløbne år
Formanden aflagde bestyrelsens beretning for det forgangne år. Nedenstående er beretningen i
sin fulde ordlyd:
”2. Bestyrelsens beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år
2.1
Følgende beboere er afgået ved døden siden sidste generalforsamling:
Kirsten Caspersen
Lennart Thomassen
Jeg skal bede jer rejse jer og mindes de afdøde. Æret være deres minde.
2.2
Der har været afholdt forskellige beboeraktiviteter i årets løb:
Sommerfesten, der kunne samle 36 deltagere
Fredagskaffe i vintermånederne
Juletræstænding
En stor tak til alle, der deltog, og til alle, der bidrog i den forbindelse.
En særlig tak til Aktivitetsudvalget (som tidligere hed Ad-hoc-udvalget), der nu består af Lone
Rasmussen, Loa Jørgensen, Birgit Harder, Réne Clemmensen og Marianne Wegind. Vi ser
frem til mange aktiviteter i det kommende år. Der er allerede planlagt et loppetorv den 14.
juni.
Bestyrelsen har besluttet, at udgifterne til arrangementerne afholdes af foreningen, således at
deltagelse er gratis.
Vi har udvidet udvalget for flagning, så det nu består af Carsten Als, René Clemmensen og
Annette Juel Berg. De beboere, der ønsker flagning, kan kontakte Annette, der fører en liste
over ønskerne.
2.3
Bestyrelsen har siden sidste generalforsamling afholdt 4 møder. Bestyrelsen har bestået af 5
beboere og 2 suppleanter fra ejendommen, samt 2 beboere, der ikke bor i ejendommen.
2.4
Der er i det forløbne år udført en del vedligeholdelsesarbejder:
Den tidligere bestyrelse besluttede at få udført malerarbejde på vinduerne i indhakket ved
syd-øst-fløjen. På grund af travlhed hos malerfirmaet bliver det først udført i dette forår, når
vejret tillader det.
I september blev der afholdt et hjertestarterkursus for interesserede beboere. Bestyrelsen har
besluttet at flytte hjertestarteren uden for nr. 73 i stedet for som nu, hvor den hænger inde i
opgangen. Dette er sket.
Vi har fået lavet en vedligeholdelsesplan for hele ejendommen. Firma Peter Jahn & Partnere,
der tidligere har været inddraget i vedligeholdelsen, har efter en grundig gennemgang af
ejendommen lavet en plan, vi bruger som grundlag for den fortsatte vedligeholdelse.
Ventilationskanalerne er blevet renset, hvilket var meget tiltrængt. I fremtiden skal kanalerne
renses regelmæssigt, i hvert fald hvert tredje år. Der har været klager over støjen fra udsug-
ningen, som ventilationsfirmaet har forsøgt at reducere. Vi er p.t. i gang med et forsøg, hvor
den eksisterende emhætte med motor er erstattet af en emhætte med kulfilter, ventilationsrøret
er fjernet, og der er anbragt et udsugningsfilter i væggen ud til den eksisterende ventilations-
kanal.
Der har været problemer med sisternerne på badeværelserne. I takt med at de ikke fungerer,
er de blevet udskiftet med nye. Indtil videre ser det ud til at virke.
Oprydningen på loftet er nu færdig, og vi opfordrer til, at der ikke anbringes genstande på
gangene deroppe. Taget er understrøget og skulle nu kunne holde i nogle år.
Annette Juel Berg har gennemgået alle lofts- og kælderrum, så vi nu har styr på, hvem der
har hvilke rum. Hvis der sker ændringer, bedes I give Annette besked om det.
I de 6 tørrerum i kælderen er der i hvert kælderrum indsat et vindue med net, så vinduet kan
stå åbent, uden at der kommer rotter og andre ubudne gæster ind.
Låsene i de 11 yderdøre (ikke kælderdørene) er blevet udskiftet, så man nu skal bruge nøgle-
brikker i stedet for nøgler. Nøglerne til de enkelte lejligheder og den øvrige del af ejendom-
men er stadig de samme. Vi håber, det har afhjulpet de problemer, der var med de gamle låse.
Vi har skiftet rengøringsselskab til trappevask, da kvaliteten var for dyr og dårlig. Det nye
selskab, Racoon, ser ud til at gøre det meget bedre.
Bestyrelsen kan give tilladelse til, at beboerne kan installere vaske- og opvaskemaskine i køk-
kenerne. Betingelserne er, at det skal være meget støjsvage (50 til 55 dB under vask og 70 til
75 dB under centrifugering) maskiner, at installationen er foretaget af autoriseret installatør,
og at den enkelte beboers indboforsikring dækker eventuelle skader. Inden installationen
iværksættes, skal der i hvert enkelt tilfælde indhentes tilladelse hos bestyrelsen.
Vi er p.t. i gang med at indhente tilbud på istandsættelse og maling af trappeopgangene. Det
vender vi tilbage til senere.
Husordenen for ejendommen har nogle år på bagen, og vi er i gang med at opdatere den.
Endelig er vi i gang med at få udarbejdet et skitseforslag til fornyelse af haven. Det vender vi
også tilbage til på et senere tidspunkt. Men der er allerede sket en opgradering af havemøb-
lerne, som vi håber bliver til gavn og glæde for mange beboere.
I det forløbne år har bestyrelsen udsendt en del nyhedsbreve til beboerne. Det vil vi fortsætte
med, så beboerne kan få så mange informationer som muligt undervejs.
På det seneste har vi hørt fra Gentofte kommune, at der planlægges at nedlægge omkring 15
parkeringspladser på Ordrup Jagtvej, da der skal etableres cykelsti fra rundkørslen og ned til
Ny Ordrup Sideallé. Dette vil ske i år. Når vi ved mere, vil vi melde ud om det.
En stor tak til vores tidligere administrator Iben Borch og vores nye administrator Helle Jen-
sen for stor hjælp med det administrative. Vi glæder os meget til samarbejdet med Helle.
Også en stor tak til vores ejendomsmester Rasmus Ipsen for megen hjælp og stor imødekom-
menhed og service over for beboerne. Det sætter vi stor pris på.
Til sidst vil jeg takke mine kolleger i bestyrelsen for et meget fint og loyalt samarbejde, hvor
alle har bidraget på bedste vis. Det har været en fornøjelse.
Flemming Vogdrup
Bestyrelsens beretning blev taget til efterretning.
3 – Godkendelse af revideret årsregnskab (sammendrag)
Dirigenten gennemgik sammendraget af årsregnskabet for 2024, der var udsendt sammen med
indkaldelsen.
Dirigenten oplyste, at revisionen ikke havde givet anledning til forbehold og at revisor havde
givet foreningen en blank påtegning, da det var dennes vurdering at årsrapporten gav et retvi-
sende billede af foreningens økonomiske stilling pr. 31. december 2024.
Foreningen havde haft indtægter for kr. 3.673.344 og udgifter for kr. 2.130.463, hvilket gav et
overskud før finansielle poster på kr. 1.542.881. Årets resultat efter finansielle poster ud-
gjorde et overskud på kr. 1.376.317.
Foreningens egenkapital udgjorde kr.19.511.900 pr. 31. december 2024.
Årsregnskabet for 2024 blev godkendt med flertal. En enkelt beboer godkendte ikke
regnskabet.
Dirigenten oplyste, at det fulde regnskab vil blive tilgængeligt via foreningens hjemmeside.
4 – Forslag
Punktet udgik, da der ikke var modtaget forslag.
5 - Valg af bestyrelse
Følgende medlemmer var på valg:
Pia Hougaard-Hansen Boende Ønskede at genopstille
Michael Trappaud Bjørn Boende Ønskede at genopstille
Carsten Als Boende Ønskede at genopstille
Da ingen udover ovennævnte ønskede at stille op til bestyrelsen, blev alle 3 genvalgt.
6 - Valg af 2 suppleanter
Følgende suppleantposter var på valg:
Peter Mouritzen Boende Ønskede at genopstille
Birgit Harder Boende Ønskede at genopstille
Da ingen udover ovennævnte ønskede at stille op som suppleanter, blev begge genvalgt
Det kan oplyses, at bestyrelsen efterfølgende har konstitueret sig som følger:
Flemming Vogdrup Formand Boende På valg i 2026
Pia Hougaard-Hansen Næstformand Boende På valg i 2027
Bendt Rose Bestyrelsesmedlem Ej boende På valg i 2026
Lars Skar Bestyrelsesmedlem Ej boende På valg i 2026
Anette Juel Berg Bestyrelsesmedlem Boende På valg i 2026
Michael Trappaud Bjørn Bestyrelsesmedlem Boende På valg i 2027
Carsten Als Bestyrelsesmedlem Boende På valg i 2027
Peter Mouritzen Suppleant Boende På valg i 2026
Birgit Harder Suppleant Boende På valg i 2026
7 – Valg af intern og ekstern revisor
På valg som intern revisor var Susanne Winther. Susanne Winther blev enstemmigt genvalgt
som intern revisor.
Bestyrelsen foreslog som ekstern revisor genvalg af BDO Statsautoriseret revisionsaktiesel-
skab, hvilket en enstemmig generalforsamling bifaldt.
8 – Eventuelt
På forespørgsel blev reglerne for at få en bolig kort gennemgået.
Et medlem mente at hjemmesiden er mangelfuld. Bestyrelsesformanden svarede hertil at hjem-
mesiden opdateres i 2025 med meget mere information. Der arbejdes hård på det.
En beboer spurgte hvad der er budgetteret med til haveprojektet. Bestyrelsesformandens svar
var: Hvis det bliver til noget, vil det være 100% fondsfinansieret, og der vil ikke ske lejeforhø-
jelser herfor.
Da der ikke var flere, der ønskede ordet, takkede dirigenten for god ro og orden og hævede
generalforsamlingen kl. 15.45.